JOUW ijzersterke
Merkopbouw
Als het goed is heeft jouw merk een eigen categorie waarin het uniek kan presteren. Dat komt door een combinatie van factoren die alleen in jouw bedrijf voor komen. MZOEM verstaat de kunst om die unieke categorie te vinden en deze van de juiste emotie te voorzien. Daardoor wordt jouw merk het enige merk dat die categorie bezit én aansluit bij de emotie van jouw doelgroep. Zo ontstaat het eindeloze verlangen naar jouw merk. Een paar voorbeelden:
Yellowbellies was een buitenSCHOOLSE opvang en is sinds 2019 de eerste en enige buitenSPEELSE kinderopvang geworden waar je het altijd naar je zin hebt. Bij One Zero IT werken geen IT-ers maar GLORIOUS CONSULTANTS. En bij Svea verpandt je niet je debiteuren maar maak je onbeperkt gebruik van hun CASHFLOWVERSNELLER.
Eerder beschreven merken hebben bewust niet meteen gekozen voor een korte termijn omzet met maximale meetbaarheid, maar voor een lange termijn opbouw van hun merkwaarde. En ze hebben dit, om te beginnen, nadrukkelijk doorgevoerd in hun interne communicatie. Dat kost tijd, energie en geld. Je kunt het niet direct meten én je weet niet meteen of je het goed hebt gedaan. Het opbouwen van een merk voor de lange termijn gaat dus om het tonen van lef en om zelfvertrouwen.
Wij hebben onder andere de merken uit het voorbeeld kunnen overtuigen van de unieke werkwijze van MZOEM door samen op zoek te gaan naar:
1. de juiste balans tussen prestatiemarketing en lange termijn merkopbouw,
2. de eigen merkcategorie,
3. de vierde trede op de emotionele voordeelladder (de derde trede is het functioneel klantenvoordeel).
Samen met de klant hebben we een lange termijn strategie vol zelfvertrouwen bedacht. Deze hebben we creatief ingevuld, geproduceerd en vervolgens uitgerold in het betreffende verzorgingsgebied. Kijk maar eens bij onderstaande cases.
Koppel jouw marketing budget los van je omzet en het resultaat. Maak het merkdenken voor de lange termijn onderdeel van jouw organisatie.
Ontmoet MZOEM en maak je merk sterker.
Bel 0348-560024 voor een vrijblijvende brainstorm en vraag naar Jeroen of Pleun
Of mail ons: creatief@mzoem.nl